کد خبر: ۵۵۴۹۵
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
برد استقلال مقابل سپاهان، یک پیروزی بزرگ چندمنظوره برای آبی‌ها و مخصوصا سرمربی این تیم بود.

برتری استقلال مقابل سپاهان در هر شرایطی مطلوب و دلپذیر است؛ چنان روشن که بحث در مورد آن بیهوده به‌نظر می‌رسد. با این حال پیروزی سه‌شنبه‌شب استقلال مقابل رقیب اصفهانی که با شوت استثنایی و مهارنشدنی روزبه چشمی به‌دست آمد، در برگیرنده ارزش‌های بیشتری هم بود. به‌صورت تیتروار می‌توان مزایایی برای این برد مهم برشمرد تا روشن شود این احتمالا شیرین‌ترین روز جواد نکونام از زمان حضورش روی نیمکت استقلال بوده است.

آنچه به نام برد ۶ امتیازی می‌شناسیم، مصداقی بهتر از بازی استقلال و سپاهان ندارد. به هر حال هر ۲تیم در کورس قهرمانی بوده‌اند و حتی می‌توان گفت سپاهان با توجه به مهره‌های اسم‌ورسم‌داری که در اختیار دارد، حتی دست بالاتر را هم در اختیار داشت. در چنین شرایطی شاگردان جواد نکونام موفق شدند به یک برد بسیار ارزشمند دست پیدا کنند؛ خودشان را به امتیاز۳۹ برسانند و سپاهان را در امتیاز۳۱ نگه دارند. گرچه طلایی‌پوشان ۲بازی کمتر دارند اما حتی با بردن این دو بازی هم آنها به استقلال نخواهند رسید.

دیگر فایده این برد بزرگ برای آبی‌ها، تداوم بخشیدن بحران در اردوگاه حریف بود. شاید برتری استقلال مقابل سپاهان در هر زمان دیگری نمی‌توانست تا این اندازه واجد اهمیت باشد اما این برد در موقعیتی به‌دست آمد که زردها با ۵شکست پیاپی وضعیتی نیمه‌بحرانی داشتند و حالا حتما وضع‌شان بدتر هم شده است. این نتیجه در حقیقت شلیک یک تیر بموقع با اثرگذاری حداکثری بود.

استقلال با این برد بزرگ موفق شد رکورد پیروزی‌های خانگی‌اش را هم تداوم ببخشد و به حد نصاب باورنکردنی ۹برد از ۹بازی برسد. حالا آزادی بیش از هر زمان دیگری برای تیم نکونام تبدیل به یک قلعه مخوف و رعب‌آور شده است؛ تیمی سختکوش که آسان باج نمی‌دهد. طبیعتا می‌دانید که دربی رفت به میزبانی پرسپولیس برگزار شده بود.

میانگین امتیازگیری استقلال هم فوق‌العاده است. در شرایطی که براساس یک باور سنتی در ایران گفته می‌شود به‌طور متوسط کسب ۲امتیاز از هر بازی برای قهرمانی کفایت می‌کند، فعلا استقلال نکو ۳امتیاز بیشتر اندوخته؛ ۳۹ امتیاز از ۱۸بازی.

در نهایت اینکه برد بزرگ استقلال در چنین مسابقه‌ای، در جدال مستمر و نفسگیر نکونام با مدیران استقلال هم سرمربی آبی‌ها را در موقعیت بهتری قرار می‌دهد. لاپوشانی‌ها و سکوت‌های مصلحتی به‌نظر فایده‌ای ندارد و همه می‌دانند اصطکاک بین جواد و علی خطیر تا چه اندازه جدی است. حتی در حاشیه همین بازی با سپاهان هم برخی سکوهای هواداران سپاهان علیه مدیرعامل باشگاه شعار دادند. بنابراین پیروزی در این موقعیت می‌توانست بسیار معنادار باشد.

چنان که گفتیم این یک برد عادی هم نبود چرا که استقلال یکی از اصلی‌ترین رقبایش در مسیر کسب قهرمانی را شکست داد و این موضوع حتما به افزایش خودباوری شاگردان نکونام منجر خواهد شد. به علاوه فراموش نکنیم پیروزی بزرگ سه‌شنبه‌شب، توقف کسالت‌بار استقلال در انزلی را هم به‌دست فراموشی سپرد که این هم خودش یک منفعت دیگر است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها